Mijn favorieten

Verkoopmakelaar

Huis verkopen? Dat is ons vak.
Als u uw huis wilt verkopen, komt daar heel wat bij kijken. Dat weten wij als geen ander. Dat is ons vak. Wij hebben een professionele afstand tot het huis waar u tóch aan gehecht bent. Met die professionele afstand kunnen wij u helpen uw huis op de juiste manier te presenteren, volgens regelgeving te werk te gaan en de emotie uit het proces te halen. Dat begint ermee dat wij de tijd voor u nemen. Regelmatig krijgen wij teruggekoppeld dat wij ons vak ‘verfrissend anders’ uitoefenen.

Waar te beginnen?
U heeft besloten uw huis te verkopen. En nu? Waar te beginnen? Wat ons betreft begint het met een afspraak, een kennismaking, in uw huis. We bekijken het huis uitgebreid, bespreken samen de uitgangspunten, de plannen, de te nemen stappen en de te verwachten verkoopkosten. Of u vervolgens ons als verkoopmakelaar kiest, dat laten wij aan u over.

Overal aan denken
Als u voor ons heeft gekozen, dan gaan wij er helemaal voor. Dat wil zeggen dat wij ons volledig voor u inzetten. Nadat we in een verkoopadviesgesprek de verkoopstrategie en de vraagprijs hebben gepaald, zorgen we samen met u voor de benodigde documenten. We besluiten ook samen hoe we uw huis optimaal ‘in de etalage’ zetten.

Tips en trucs
U kunt maar één keer een eerste indruk maken, dus zullen wij u tips en trucs toevertrouwen die nèt even het verschil maken bij een eerste bezoek van een belangstellende. Sommige van die tips gelden voor huizen in het algemeen, andere tips geven wij u specifiek in uw huis. We pakken het stap voor stap aan.

Vertegenwoordigen
In het hele traject vertegenwoordigen wij u. Voor de (potentiële) koper betekent onze rol dat de (mogelijke) koop professioneel zal verlopen. Daarnaast hoeft de koper in zijn/haar acties en uitingen geen rekening te houden met uw persoonlijke binding met het huis. De koper heeft namelijk alleen oog voor de toekomst van uw huis, niet voor het verleden. In zijn/haar overwegingen is geen ruimte voor uw emoties, daar moeten we reëel over zijn.

Manier van werken
Beslissingen neemt u, het werk dat doen wij. Dat is de basis waarvan uit wij werken. Daarbij horen natuurlijk onze professionele adviezen, die u ter harte kunt nemen. Wij nemen overal de tijd voor, ook voor de bezichtigingen. Dat doen we eenvoudigweg door onze agenda niet te strak te plannen. Zo kunnen wij ook op tijd komen op onze afspraken en doen wat wij u beloven. Onze agenda kunnen wij op elk dagdeel inplannen, dus ook ’s avonds.

Onderhandelen
De fase van onderhandeling is wel de spannendste fase in het verkooptraject. Voor ons is het de uitdagendste fase. De markt beweegt en daarmee beweegt het spel van de onderhandeling. Als het zo ver is, komen wij vanzelfsprekend op voor uw belangen en wij houden nauw contact met u. Ook in deze fase is het belangrijk uw emotie buiten het geheel te houden. Dat valt voor u nog niet mee, maar daar helpen wij u bij. Ons enige doel: een overeenstemming bereiken waar u tevreden mee bent.

Overdracht
Als verkoopprijs, aanvaardingsdatum en details zijn overeengekomen, komt het verkooptraject in de slotfase. Wij zorgen ervoor dat alle afspraken op papier worden vastgelegd, stukken worden opgemaakt en de juiste mensen op tijd hun voorbereidingen treffen. Van de bedenktijd tot de overdracht gebeurt er veel achter de schermen. Wij coördineren dat en zorgen ervoor dat u vol vertrouwen aanschuift bij de notaris, op de afgesproken datum.